Kamp 2009 Sherows: woensdag 15 juli

Woensdag de 15e – We zijn nu al in ’t midden.

Vandaag hadden we, je raad het al de ‘’Sportdag’’. Eerst waren er een paar gekken die ontbijt gingen maken voor de kookstaf. De slachtoffers waren: Koen, Tessa & Paultje. Daarna was het voor een paar, waaronder mij HEEL moeilijk om op te gaan staan. Zoals altijd weer werden wij wel geholpen door Anton Junior, de Hopman, Ferrie & Anton Senior . Ze hebben een eigengemaakte ZoZo trommel gemaakt waarmee ze iedereen is even ;t bed uitknallen! Maarja als ze dan wegzijn kun je gewoon gaan slapen.. ? Helaas is dit jammer want het kan toch maar niet.. Koen, Mitchell & Iris moesten nog het dansje instuderen voor de ochtend gymnastiek. Het werd uiteindelijk mee inproviseren dan ingestudeerd, want er was afgesproken 1 of 2 liedjes te doen, het werd er 6. Enja dan krijg je ook nog is sommige liedjes die je niet eens kent en gewoon maar wat doet, totdat er sommige mensen zijn die dit dansje wel kunnen en ons tochwel een beetje redden. Koen was ook weer zeer creatief in zijn danskunsten, het was ronduit gewoon lachwekkend maar toch wel stiekem goed. Toen gingen we ons snel ff verkleden en dan snel naar de fietsen want we moeten naar het dorp om daar vossenjacht te spelen. De Sherows moesten de weg afzetten onderweg, iets wat sommige mensen nouja niet sommige maar gewoon iemand wel ‘’vet cool’’ vond. Dit was uiteraard Ankertje ( Jochem) die het leuk vind om kleine kinderen te commanderen, helaas denken ze ‘’o het is Jochem maar’’ en vinden ze hem helemaal niet ‘’vet cool’’. Jammer joh! Eenmaal op de parkeerplaats werden de groepjes ingedeeld en was het rennen en lachen geblazen. We moesten voor de mensen die niet weten wat een vossenjacht is, leiding zoeken die verkleed is en onze lijsten die we hebben af te laten tekenen. Soms was het moeilijk om te vinden en soms waren er sommigeleiding die ronduit gewoon zielig zijn, en daar ga je dan maar om lachen want als je zo triest bent zoek het dan maar uit. Paul en Anton Junior vonden het wel leuk om in de etalage van sommige winkels te gaan staan. Je had die bekkies moeten zien van die mensen! Helaas waren er ook veel mensen in het Goddelijke Putten die het nodig vonden om commentaar te leveren op Tim, omdat hij verkleed was al priester en dit godslastering ofzo zou zijn. Als je dan nog maar 2 krabbeltjes hoeft, en je komt naar het plein ziet de leding en roept hem en 1 sec daarna word gefluit mag hij niet meer tekenen zogenaamd. Beetje jammer. We gaan weer met z’n alle terug naar het kampterrein, om weer fftjes maar te sjillen. Maar we moesten opschieten want er was weer een nieuw spel nu gingen we met smink spelen, want we moesten in groepjes naar posten om op ons hoofd 4 figuurtjes te laten tekenen, en als je 4 verschillende figuurtjes had kreeg je een rode neus en was je klaar op naar de volgende in het groepje dan. Er waren 2 andere regeltjes, er liep leiding rond met een doekje en als ze je tikken maken ze 1 figuurtje schoon en dan moet je hem opnieuw zoeken. Het andere was dat ze om de 10 minuten wisselen van figuurtje, dus was de ene post eerst een vierkantje, dan werd het bijv. Een hartje, en als je het hartje al had, moest je verder zoeken naar de post met het vierkantje. Tijdens het spel ook ff pauze wat drinken en na het spel een broodje gezond eten, iedereen vond het lekker. Vandaag was ik een dag lang vegatarier, omdat Rozemarijn (Nathalie) dat ook is, ze niet meemocht en dus ik 1 dag ging vegatarien. Ik mocht dus nu geen ham... Later gingen we ons omkleden voor de disco, want we moeten natuurlijk ook nog ff discoen. Iedereen verkleed en we maken er een party van. Op de foto en dansen maar. Bijna iedereen deed mee met de dansjes en het was heel gezellig en er kwam echt maar geen eind aan. Als je dan de disco hebt gehad ga je ff douchen en een beetje rustig aandoen. Als je dan ongeveer ff gaat pokeren enzo bij de keuken. Er waren trouwens ook nog scouts bij ons op bezoek die volgend jaar Sherow worden. Maar om verder te gaan we hadden dus een Dropping! We werden ergens gedumpt in Nijkerk ofzo dacht ik en we moesten 12 km terug lopen dacht ik. Tijdens het rijden naar Nijkerk gingen sommige mensen ook nog het een en ander qua slipgedrag tonen. Robin had natuurlijk de CD van Guus Meeuwis op volume aller hards. We werden gedropt en de rest gebeurde allemaal al in de nieuwe dag. De groetjes en xx namens alle Sherows.

- Mitchell & Koen.

Mitchell en Koen