Activiteiten

De Scouting Prins Hendrikgroep organiseert elk jaar een aantal vaste activiteiten. Sommige zijn landelijke activiteiten, anderen organiseren we zelf.

iScout

In maart vindt de iScout plaats. Dit is een spel dat via het internet wordt gespeeld waarin creatieve doe-opdrachten worden uitgevoerd. Voor elke goedgekeurde doe-opdrachht kunnen twee reisvragen gekocht worden. Deze worden echter steeds ingewikkelder. Het team dat de meeste reisvragen goed heeft beantwoordt, wint het spel.

Zomerkamp

In de zomervakantie gaat de Prins Hendrikgroep met de hele groep een week op kamp ergens in Nederland op het terrein van een andere scoutinggroep.

Opening seizoen

De eerste opkomst van het nieuwe seizoen is met de hele groep. Er worden dan spelletjes gedaan, de kampfilm wordt bekeken en het traditionele overvliegen is er dan. De jeugdleden die over mogen vliegen naar hun nieuwe speltak moeten dan een baan aflegen waarbij je meestal niet droog blijft.

JOTA-JOTI

In de derde volle week van oktober vindt de JOTA-JOTI plaats. Het doel van deze activiteit is contact te leggen met scouts van over de hele wereld. Dit kan door middel van zendapparatuur door de lucht of via het internet.

Oliebollenactie

In december wordt de oliebollenactie gehouden. In de verkoopweken gaan de jeugdleden de huizen langs om oliebollen te verkopen. Op de website kunnen bedrijven hun oliebollen en appelbeignets bestellen die worden bezorgd door de leden. Op oudejaarsdag staat de Scouting Prins Hendrikgroep op het Brinkplein zodat iedereen hun bestelling kan ophalen en om oliebollen en appelbeignets te verkopen. De opbrengst van de actie gaat naar de groep.