Kamp 2009 Bevers: donderdag 16 juli

Gisteren was het een lange vermoeiende dag..Tot laat waren er nog bevers aan het dansen, maar even voor 10-en was het toch echt tijd om te gaan slapen. Verkleedkleren uit, tanden poetsen, verhaaltje, schijnen en slapen.. Nou dat was snel voor elkaar.

Vanmorgen was het tijd om uit te slapen, maar de bevers waren toch bijtijds wakker. Van Truus, Inge en Hanneke had het nog wat langer mogen duren want de avonden zijn lang en de nachten tekort.
Heel rustig zijn we op gestaan, hebben ontbeten en zijn toen gaan rommelen. Er waren bevers die lege jerrycans gevonden hadden waarop je kon drummen. Hele concerten werden er gehouden nadat ze droog waren gemaakt met een doekje, want liever had een bever gehad dat deze in de droger gingen. Eén bever was nog even naar de dokter, want hij was ziek.

Ook was deze morgen een goede gelegenheid om verder indiaan te worden, dus werden er ‘regen’instrumenten gemaakt. Ook gingen er veren op de hoofdbandjes van de kinderen die dat wilde. Inmiddels had Inge de zwemkleren bij elkaar gezocht en was het tijd om naar de kanovijver te gaan. Een piepklein zwembad, een vijver waarin allemaal kano’s waren die je kon huren en ook waren er nog allerlei speeltoestellen. Midden in een woonwijk in Ermelo, maar een prima lokatie..

Nadat we weer op het clubhuis waren zijn de bevers gaan douchen zodat ze voor het eten klaar waren. We aten rode kool met appelmoes en een worst en yoghurt en vla als toetje. Helaas vond niet iedereen dit even lekker, al moet ik zeggen dat er bij de bevers goed gegeten werd.

Na het eten was het voor de bevers tanden poetsen en werd er door Anton sr. Beter bekend als meneer zozo voorgelezen. De bevers en hun leiding was onder de indruk en daarom ook wordt het vervolgd. Alle bevers slapen, maar helaas is er een bever naar huis, want hij was te ziek om te blijven.. Heel erg jammer want hij was zo gezellig. Beterschap, kerel en van ons allemaal een dikke kus!

Dag:
Hanneke, Truus en Inge