Bevers Maandag

Vandaag waren de bevers weer om half 8 wakker. Iedereen bleef nog even in zijn of haar bed liggen. Na een tijdje ging het grote licht aan, en mochten de bevers zich gaan aankleden.

Wij moesten vandaag al eerder dan de welpen en kabouters weg, dus we ontbeten gezellig met alleen de bevers.

Na het eten moesten we natuurlijk allemaal even onze tanden poetsen, om vervolgens op pad te gaan. We gingen naar een molen in Huijbergen!

Onderweg kwamen we veel planten en dieren tegen, maar toch waren we vrij snel bij de molen. Er was een heel aardige meneer, de molenaar. Hij wist heel veel over de molen te vertellen. We konden verschillende trappen op, en de laatste zolder was best wel hoog! Natuurlijk mochten we ook nog buiten kijken naar de wieken. De bevers hadden veel vragen. Gelukkig kon de molenaar alle vragen met plezier beantwoorden.

Na het molenbezoek liepen we naar een speeltuin in Huijbergen. De bevers hebben hier een tijdje gespeeld.

Toen we weer op het clubhuis waren aangekomen, mochten we allemaal wat voor onszelf doen. Sommige bevers hebben lekker buiten gespeeld, terwijl anderen binnen heel mooie tekeningen hebben gemaakt. De bevers die komend seizoen overvliegen, mochten nu al een middagje meedoen met hun nieuwe speltak.

Rond 18:00 uur gingen we boontjes eten. Na het eten gingen we allemaal even goed douchen.

Na een verhaaltje van “Pluk van de Petteflet” mochten de bevers nog even met hun zaklampen schijnen, waarna ze lekker gingen slapen!

Welterusten en tot morgen!

Anne
Speltak: